• تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تاکید بر تجاری‌سازی پژوهش‌ها در بیست و چهارمین جشنواره پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

دکتر خسرو ادیب‌کیا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در مراسم بیست و چهارمین جشنواره پژوهش، فناوری و کارآفرینی این دانشگاه، ضمن گزارش دستاوردهای پژوهشی، بر ضرورت تبدیل پژوهش به فناوری و محصول تاکید کرد.

تاکید بر تجاری‌سازی پژوهش‌ها در بیست و چهارمین جشنواره پژوهش، فناوری و کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر خسرو ادیب‌کیا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ، در مراسم بیست و چهارمین جشنواره پژوهش، فناوری و کارآفرینی این دانشگاه، ضمن گزارش دستاوردهای پژوهشی، بر ضرورت تبدیل پژوهش به فناوری و محصول تاکید کرد و پژوهش بدون تجاری‌سازی را ناقص دانست.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز به رتبه‌های برتر از جمله رتبه ششم در انتشار مقالات، رتبه چهارم در مقالاتQ1، رتبه دوم در پایگاه‌هایNatureوScience، و رتبه‌های اول و دوم در ارزشیابی‌های سالانه وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی مانندQS، شانگهای، سایماگو، تایمز و لایدن نیز جایگاه سوم را کسب کرده و در حوزه‌هایی مانند داروسازی رتبه‌های برتر دارد.


دکتر ادیب‌کیا با ابراز خرسندی از کسب رتبه دوم کشوری در حوزه فناوری، اظهار داشت: رتبه‌های پژوهشی ارزشمندند، اما پژوهش اگر به فناوری و محصول تبدیل نشود، ابتر می‌ماند. باید به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کنیم و ارتباط با صنعت و جامعه را تقویت نماییم.
وی شعار «پژوهش برای آینده، فناوری برای زندگی» را پیشنهاد کرد و افزود: دانشگاه اقدامات عملی مانند شناسایی نیازهای فناورانه، برگزاری کارگاه‌های اعتبار مالیاتی دانش‌بنیان، تشویق جذب اعتبار مالیاتی (با بازگشت یک درصد به جذب‌کننده)، و تسهیلات برای چاپ مقالات در مجلات برتر و کاهش الزامات مقالات برای دانشجویان دکتری را آغاز کرده است.


در پایان، نحوه انتخاب برگزیدگان جشنواره بر اساس عملکرد سه سال اخیر و محدودیت برای مدیران توضیح داده شد.
این جشنواره فرصتی برای تجلیل از پژوهشگران برتر و تاکید بر تجاری‌سازی دستاوردهای علمی بود.

  • کد خبر : 102537