آغاز پایش مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
در راستای اجرای برنامه جامع پایش عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور، نشست پایش مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه با حضور تیم کارشناسان ستادی وزارت بهداشت، کارشناسان خبره کلانمنطقه ۵ کشور (قطب شیراز) و روسای ادارات مدیریت پشتیبانی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در راستای اجرای برنامه جامع پایش عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور، نشست پایش مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه با حضور تیم کارشناسان ستادی وزارت بهداشت، کارشناسان خبره کلانمنطقه ۵ کشور (قطب شیراز) و روسای ادارات مدیریت پشتیبانی دانشگاه برگزار شد.این برنامه با هدف ابلاغ شاخصها، انجام مرحله خودارزیابی و بهبود عملکرد واحدهای متناظر در دانشگاههای علوم پزشکی اجرا میشود.
در این نشست، دکتر عبداللهی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به گستردگی فعالیتها و تنوع عنوانهای شغلی در دانشگاههای علوم پزشکی اظهار کرد: دانشگاههای علوم پزشکی از معدود سازمانهایی هستند که تقریباً تمامی مشاغل در آنها وجود دارد؛ از همینرو، پایشهای هدفمند و مستمر میتواند نقش بسزایی در ارتقای بهرهوری و بهبود عملکرد مجموعهها ایفا کند.
وی ضمن قدردانی از حضور تیمهای پایش و کارشناسان ستادی وزارت بهداشت افزود: امیدوارم این رویکرد علمی و نظاممند به نتایج عملی و موثری در سطح دانشگاهها منجر شود و ما را به استانداردها و فرآیندهای اصلی نزدیکتر کند.
در ادامه، دکتر دلجوان مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه، ضمن خوشآمدگویی به حاضران، گزارشی از روند پایشها ارائه کرد و گفت: در گذشته فرآیند پایشها عمدتاً بهصورت سنتی انجام میشد، اما با حضور مسئولان و کارشناسان خبره در تیم وزارتی و تدوین چکلیستهای جدید و تخصصی، تحول چشمگیری در نظام پایش به وجود آمده است و اکنون در مسیر گذار از پایش سنتی به پایش مدرن و هوشمند قرار داریم.
معاون اداره کل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه با تاکید بر اهمیت بهبود شاخصهای کیفی گفت: چکلیستهای طراحیشده همچنان در حال تکمیل هستند و هدف ما ارتقای شاخصهای کیفی در کنار شاخصهای کمی است تا بتوانیم کیفیت خدمات رفاهی و پشتیبانی را بهصورت دقیقتر ارزیابی کنیم.
دکتر محمدرضا حیدری همچنین با اشاره به تغییر رویکرد مدیریتی در سطح وزارتخانه افزود: پایشها در حال چکشکاری و اصلاح مستمر هستند تا بهصورت فرآیندی و عملیاتی اجرا شوند. هدف ما انتقاد نیست، بلکه ارتقای عملکرد، تبادل تجربه، شناسایی ظرفیتها و تقویت رویکرد حمایتی و توسعهای از طریق همافزایی، یادگیری متقابل و بهرهگیری از توانمندیهای دانشگاههاست.
گفتنی است: تیم پایش اداره کل رفاهی وزارت بهداشت در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۶ مهرماه در محل دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور یافتند تا فرآیند پایش عملکرد مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه را بهصورت میدانی اجرا کند.