برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز Tabriz University of Medical Sciences

فهرست اصلی
تاریخ : دوشنبه 16 مرداد 1396
کد 4875

بازدید جانشین فرماندهی ناجا و قائم مقام دانشگاه

از روند راه اندازی آزمایشگاه ترافیک و کلنگ زنی ساختمان جدید مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادث ترافیکی

روز پنجشنبه مورخه 12/05/96 مراحل پیشرفت فیزیکی اولین آزمایشگاه جامع سلامت و ترافیک قطب توسعه دانش ترافیک با حضور سردار امیری جانشین پلیس راهور ناجا،  سرهنگ بصیرت رئیس مرکز تحقیقات کاربردی راهور ناجا، سرهنگ میکائیلی، سرهنگ ناموران و آقای دکتر طاهر اقدم قائم مقام دانشگاه و معاون امور اجتماعی مورد بازدید قرار گرفت.
سردار امیری راه اندازی این آزمایشگاه را جهت  پیوند بین دانشگاه و نیروی انتظامی مهم دانستند و بر اولویت بندی منابع برای کاهش بار تصادفات تاکید نمود و خواستار عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین پلیس و مرکز تحقیقات ترافیک شد.
در این بازدید دکتر همایون صادقی بازرگانی رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از آسیب حوادث ترافیکی در رابطه با اهمیت شبیه سازها توضیحاتی ارائه نمود.
آقای دکتر رضایی هیات علمی عضو مرکز تحقیقات ترافیک در مورد سیمولاتورهای موجود در آزمایشگاه ترافیک توضیحاتی  ارائه نمود.
این آزمایشگاه برای اولین بار در ایران برای تحقیق بر روی رانندگان پرخطر، بیمارانی که بیماریشان مهارت رانندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است و تست  مهارت رانندگی راه اندازی شده است. در حال حاضر در این آزمایشگاه:
 
  • سیمولاتور ساکن نسل اول: سیمولاتور ساکن با سه مانیتور 42 اینج است که طراحی کابین آن مبتنی بر خودرو پژو 405 بوده است. در این سیمولاتور می‌توان محیط‌های شهری و خارج شهری کاملاً بومی را طراحی کرده و انواع سناریوهای رانندگی را روی افراد مورد آزمون قرار داد.
  • سیمولاتور پیشرفته نسل دوم: سیمولاتور کاملا پیشرفته و متحرکی است که در آن، کابین واقعی یک خودرو سواری روی یک هگزاپاد قرار می‌گیرد و تصاویر گرافیکی توسط پروژکتورهای مختلف روی پرده‌های عریض پخش میگردد. راننده علاوه بر تصاویر گرافیکی، شتابهای مختلف خودرو را نیز احساس خواهد کرد.
  • سیمولاتور قابل حمل (پرتابل): سیمولاتور کوچک قابل حمل بوده و در مواقعی که امکان انجام آزمون در آزمایشگاه ترافیک وجود ندارد می توان از آن بهره جست. در این سیمولاتور نیز مشابه دو مورد قبلی انواع رفتارهای خودرو و راننده تحت سناریوهای گوناگون ثبت شده و برای تحلیل‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • QEEG : این دستگاه رانندگان پرخطری که رانندگی متفاوتی نسبت به افراد عادی دارند را شناسایی می کند.
آقای عبدی عضو مرکز تحقیقات نیز در مورد کاربرد سیستم ارزیابی کننده رفتار چشمی که محدوده دید رانندگان در موقعیت های مختلف رانندگی را مورد ارزیابی قرار می دهد توضیحاتی ارائه نمود.
همچنین در این مراسم جناب آقای دکتر صادقی گزارشی از پیشرفت پروژه سامانه آسیب و ایمنی ایران ارائه داد.
 
 
  • نوشته شده
  • توسط نوشین هوشیان
  • تعداد بازدید 723
  • تایید شده رضا محمدی نسب
  • در 1396/05/16
  • ساعت 12:39